Tekniska frågor och svar

INLOGGNING

  • Mitt e-leg fungerar inte?

Klicka här för att läsa mer om e-legitimation och hur du gör för att testa om din e-legitimation är giltig.

  • Hur skaffar man en e-legitimation?

Klicka här för att läsa mer om e-legitimation och hur du gör för att skaffa  en e-legitimation.

FRÅGEFORMULÄRET

  •  Jag får ett felmeddelande i röd text på några frågor i mitt frågeformulär när jag skall skicka iväg blanketten. Hur gör jag?

Klicka dig fram till den sektionen där dessa felmeddelanden finns och rätta till de med rött, inramade frågorna. Du kan även klicka på själva felmeddelandet så kommer du till det fält som är felaktigt och får där mer information.

  • Kan jag se mitt frågeformulär som jag fyllde i?

Du kan logga in till Mina Sidor från hemsidan genom att klicka på Logga In-knappen. När du kommit till Mina Sidor så klickar du på fliken Mina Hälsokontroller så kan du se samtliga dina tidigare frågeformulär, du kan dock inte göra några ändringar i det.

BETALTJÄNSTER

  • Kan jag betala med mitt Diners-kort?

För närvarande tillåter vi bara betal-, bank- och kreditkort som är anslutna till Master Card eller VISA.

  • Jag har min Internetbank hos Nordea, men kan inte betala därifrån?

En förklaring kan vara att Nordea endast tillåter direktbetalning om man har ett ”personkonto” hos banken. Har du inte ett personkonto får du välja en annan betalningsmetod.

PROVTAGNING

  • När jag kom till provtagningsstället så fanns det ingen remiss på mig där ?

Hör av dig till HUR MÅR JAG?® så skall vi hjälpa dig. Du hittar våra kontaktuppgifter här.

MINA SIDOR

  • Jag kan inte komma in till Mina Sidor?

Du loggar in som vanligt med din e-legitimation på ”Logga in”-knappen, här på hemsidan. Följ sedan instruktionerna så skall du komma till Mina Sidor. Fungerar det fortfarande inte får du höra av dig till HURMÅRJAG?®

  • Hur gör jag för att skriva ut mitt labbsvar och min hälsoenkät?

När du klickar på labbsvaret eller hälsoenkäten, så öppnas en PDF. Dessa kan du skriva ut på samma sätt som du skriver ut andra dokument från din dator. Du kan även spara ner dessa dokument direkt på din dator.

  • Jag kan inte ändra mitt namn under Mina kontaktuppgifter?

Namnet är taget från de uppgifter som e-legitimationen innehåller. Vill Du ändra dessa får du vända dig till utgivaren av din e-legitimation.

  • Jag kan inte öppna och läsa min hälsokontroll som sparats på Mina Sidor.

Din hälsokontroll är sparad som en PDF-fil och du måste ha en Adobe-reader för att kunna öppna den och läsa den. Om du inte har en reader så kan du skaffa det här:  http://get.adobe.com/se/reader/